راستش را بگو

"راستش را بگو " مجموعه داستانی 30 قسمتی  شبکه اول سیما است که از تاریخ 6/8/91   در پنج روز اول هفته  پخش می شود . این مجموعه متفاوت حاصل همکاری گروهی است که دروغ گویی را در سطوح مختلف فردی و اجتماعی عامل اصلی افسردگی عمومی می دانند و همیاری را راه حل بسیاری از مشکلات تلقی می کنند . 

این مجموعه از نظر محتوا و پیام یک سر و گردن بالاتر از روال تکرار ی جاری در سریالهای داخلی و خارجی می ایستد.

من در مراحل پایانی تدوین به گروه سازنده ملحق شدم  و  بازآفرینی یک مجموعه نمایشی در حین فاین کات را تجربه می کنم . مشاهده مشارکتی فعال در فرایند بازبینی و اصلاحات ظریف شکلی و محتوایی به همراه کارگردان ، نویسنده ، مدیر گروه و مدیر شبکه و شناخت تفاوت ذائقه هنرمندان ، مدیران ، مردم و کارشناسان در مورد ماهیت ،کیفیت ، کمیت و نحوه نمایش آسیب های اجتماعی برایم بسیار آموزنده است.

در کنار این سریال برنامه هفتگی به همین نام هم پیشنهاد شده تا با شیوه ای گفتگویی مهمترین آسیبهای اجتماعی را طرح کند. 

/ 10 نظر / 12 بازدید

سلام یعنی شما در زمینه مسائل اطلاعاتی به این گروه کمک نکرده اید. راستی در خصوص دیدار با حضرت آقا هم اگر نکته و حاشیه ای در اختیار دارید استفاده می کینم.

دانشجو

سلام دکتر آشنای عزیز من خانم فارغ التحصیل ارتباطات هستم و دورا دور دانشجوی همیشگی شما با دروغ نمیشود ترویج راستگویی کرد شما تصویر ساده فیلم را کنارجلسه نقد و تقدیر همین سریال بگذارید تا دروغ رخنه شده را ببینید

دكتر عزيز سلام.مناز دانشجويان شما بودم و هميشه مفتخر به تلمذ در محضر شما. اما چند سؤال: شما مشاور اين سريال بوده ايد آيا به اندازه دكتر سارا مستور به دانشجويان نزديك هستيد؟ آيا به اندازه وي درد دانشجويان براي شما مهم است؟ آيا به قدر وي براي دانشجويان وقت مي گذاريد؟ و آخر سر اينكه آيا حاضر هستيد كارهايي كه وي انجام مي دهد را انجام دهيد؟ ارادتمند

کرمانشاهی

سلام علیکم مطلبی راجع به این سریال در آدرس زیر از بنده درج شده است. خوشحال می شوم از نظر حضرتعالی درباره آن مطلع شوم. http://www.598.ir/fa/news/95603/%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%84-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C

ابراهیم

"راستش را بگو آقای صداوسیما و آقای قالیباف یکبار دیگر به سریال نوبرانه راستش را بگو نگاه کنید : 1. داستان سریال در بستر مجموعه مترو تهران شکل گرفته و جلو می رود .. مترو تهران به عنوان برجسته ترین نماد مدیریت شهری تهران و شهر تهران می باشد . 2. کاراکتر مامور وزارت اطلاعات (آتیلا پسیانی ) و همکاران که با بدبینی به دنبال محدود کردن جوانان و فعالیت هایشان می باشد .. به عنوان نماد حاکمیت , *دستگاه امنیتی و دولت و نگاه امنیتی و بسته این سیستم به جوانان * 3. کاراکتر آقا وحید (حسن پورشیرازی) , مامور حراست مترو یک نظامی بازنشسته خوب , روشنفکر , آزاد اندیش و مهربانی که معتقد است به جوانان باید اعتماد کرد به عنوان نماد مدیریت فرهنگی شهرداری 4. کاراکتر مدیرعامل مترو(رضا توکلی) به عنوان مدیر این مجموعه نمادین , فردی روشنفکر و معتدل که به جوانان بها داده و فضای مناسب جهت کار فرهنگی مورد نظر را در اختیار آنان قرار می دهد .. نماد مدیریت شهرداری محترم 5. 7 کاراکتر جوان سریال (3 دختر و 4 پسر ) که در عین پوشش مذهبی از لحاظ نوع آرایش و روابط اجتماعی و روابط محرم و نامحرم کاملا آزادانه رفتار می ک

ابراهیم

https://plus.google.com/u/0/113070467370480837588/posts/MaUiqMjn8cv

احسان

سلام بسیار خوشحالم از اینکه نام شما در تیتراژ پایانی و البته زیبای (هم ابتدایی و هم انتهایی) این سریال به بزرگی یاد شده است. اما ای کاش سازنده ی عزیز این سریال کمی درک می کرد که در تلویزیون عناصری مانند ریتم، بازیگری و بازیگیری، گریم، دکوپاژ، ترکیب بندی تصویر، درام و ... صرفا برای تدریس در دانشگاه یا احیانا نوشتن در کتب نیست و مجموعه این موارد را دانش فیلم و سریال سازی می نامیم که متاسفانه این مجموعه فاقد دقت در آن و پدیدآورندگان آن فاقد دانش آن هستند. متاسفم که پول بیت المال اینگونه در این سریال پایمال شده و روند کل داستان در ۳۰ دقیقه به اندازه ۲ دقیقه هم نیست و در تعجبم که ایشان نمی دانند که امروزه گریمهای بسیار سبک هم با دوربینهای فعلی که کیفیت بالاتری دارند بسیار با دقت باید صورت گیرد. اما گریم ساده لوحانه این سریال به کمک دوربین عکاسی مارک ۲ ۵ دی که استفاده شده است، بیشتر رخ می نمایاند و حیثیت این اثر را لکه دار می نماید. استاد بزرگوار، حتی المقدور این ناله من را باز بتابانید که این بندگان خدا به ریال ریال پولی که در این سریال صرف شده نگاهی انداخته و به فکر انتخاب بازیگرانی باشند که باور پذیر بوده و به ا

سیدحسین میرشفیعی

سلام جناب آقای دکتر. بنده دانشجوی علوم اجتماعی دانشگاه مازندران هستم. این یادداشت حاصل چند گلایه ی دوستامه. یه مقدار غرغر دارم به جان این سریال هرچی خودم کنترل کردم ننویسم نشد ! 1-چهره پردازی و انتخاب بازیگر این سریال واقعا غیر حرفه ای بوده !چرا ؟استفاده از خانم ضیغمی که نمی دونم پیش خودشون چی فکر کردن ؟هر بار که چادر شازده رو می بینم خندم میگیره !که اینها مارو پیش خودشون چی فرض کردن ؟یعنی انقدر ما دم دستی هستیم !کار ما با صدا و سیمای استاد ضرضامی به جای رسیده که خانم ضیغمی ( برنامه دفاع مقدس -شبکه یک ساعت 23 حوالی هفته دفاع مقدس )باید بیان از دفاع مقدس برای ما حرف بزنند که حتی توی اون برنامه هم حاضر نشد کمی کمتر ارایش کنه ... *دوستان حتما میگن ما نمی فهیم !چه ربطی داره خب ارایش کنه و ... آقا ما نمی فهیم شما می فهمید !! 2-ایرادات که باید به محتوا گرفت جای خودش !می مردید یک مشاور مذهبی میگرفتید که انقدر سوتی ندید ؟ * این سکوت یک روزه تا افطار ؟همون روزه سکوت دوستان اهل دین یهود نیست ؟روزه سکوت در اسلام چه حکمی دارد ؟ *به نوعی تبلیغ عرفان کاذب میشود دوستانی که فیلم رو دیده اند می فهمند من چه میگویم . *راب

محمد

سلام من نمیدانم شما که استاد دانشگاه آنهم رشته ارتباطات هستید چرا حاضر به همکاری با این سریال بسیار ضعیف شدید؟! فقط خوب از دیگر کارهای سیما انتقاد میکنید اما زمانی که نوبت به خودتان میرسد با اعتماد به نفش کامل میفرمایید: "یک سرو گردن بالاتر از روال تکراری و جاری سریالهای داخلی و خارجی می ایستد!" ممکن است خلاف روال جریان تکراری باشد؛ اما هر خلاف جریانی لزوما برتر نیست! کما اینکه بازخورهای این سریال ضعیف هم مشخص است مهمترین ضعف آن عدم باورپذیریش برای مخاطب است حتی اگر قرار بود فیلیم آرمانی بسازیم، این راهش نبود! که به قول نقدهای عمومی: از راه دروغ راستش را بگو را القا کنیم! فقط بعنوان نمونه انصافا از صحنه دفاع از پیان نامه خنده تان نگرفت! استاد عزیز؟ دکتر عزیز ای کاش کمی از آن انتقاداتی که به فیلمهای سیما داشتید خود به آن پایبند می‌بودید موفق

رمضانی

باسلام و عرض ارادت بسیار خدمت استادم. از اینکه باب ورود اساتید فرهنگ و ارتباطات به پروژه های عملی فیلم سازی باز شده خوشحالم و أنشالله خیر است. قطعا با ورود عملی به مراحل ساخت یک فیلم و دریافت انتقادات و بازخوردها به سختی این کار بیش از پیش پی برده اید و همچنین امیدوارم انتقاداتی که می شود مانع از ادامه حضور و راهنمایی شما در این پروژه ها نشود. در آخر اینکه مخاطبان ایرانی بیش از هر مخاطبی (در مقایسه با کشورهای دیگر) به جزئیات و نشانه ها توجه دارند و این کار را هم خیر بدانید و به سازندگان بفرمائید تا در انتخاب نمادها و بازیگران معیارهایشان را قدری اصلاح کنند. یاعلی